سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمام چیزهایی که باید خازن فراکو بیشتر آشنا شوید

قصد خرید خازن را دارید اما چیز زیادی درباره آن نمی دانید و نمی توانید میان گزینه های زیادی که در بازار وجود دارد یکی را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنید؟ اگر برای یافتن  پاسخ این سوالات این لینک را باز کرده اید، مطلب درستی را انخاب نموده اید ما قصد داریم ابتدا به زبان ساده بگوییم خازن چیست و بعد بهترین نمونه آن یعنی خازن فراکو را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ برق مارکت 24 همراه باشید.

تعریف خازن: خازن وسیله ای است که انرژی یا بار الکتریکی را در خود ذخیره می کند. در بازار انواع مختلفی از خازن وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد مخصوص به خود هستند.اما همه خازن ها یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که حداقل باید دو هادی در آنها وجود داشته باشد و یک عایق این دو هادی را از هم جدا کند. به این هادی ها صفحات خازن گقته می شود. 

تاریخچه خازن: حالا که تعریف خازن را شاید برایتان جالب باشد درباره تاریخچه آن هم بدانید. در سال 1745 جورج فون کلست در آلمان متوجه شد که اگر یک ژنراتور که ولتاژ بالایی دارد را با کمک مقداری سیم به آبی که در یک شیشه قرار گرفته است، وصل کند، قادر به ذخیره انرژی خواهد شد. درست یک سال پس از  گذشت این کشف، یک فیزیکدانی هلندی به نام پیتر وان ماسنبربوک اختراع مشابهی کرد و آن آن را لیوان لیدن نام نهاد. این دو اختراع سر آغاز کشف خازن به حساب می آید.

آشنایی با بهترین نوع خازن: خازن های زیادی از برندهای مختلف در بازار ایران وجود دارد که بیشتتر آنها صادراتی است اما چگونه می توانیم از میان این خازن ها بهترین را انتخاب کنیم؟ برای رسیدن به بهترین خازن باید دو فاکتور اصلی در نظر گرفته شود. اول طول عمر بالا و دوم با دوام بودن. بر این اساس یکی از بهترین برندهای تولید کننده این ابزار برقی را می توان شرکت آلمانی فراکو دانست که یکی از قدیمی ها در این حوزه است و از قدیم الایام هم محصولاتش به ایران صادر می شود. اما اگر قصد خرید این محصول را دارید بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا خرید بهتری داشته باشید:

نکته اول اینکه خازن های فراکو دارای 18 ماه گارانتی هستند.

نکته دوم اینکه برای خرید سوکت ها و ترمینال هایی که برای نصب خازن لازم است باید جداگانه اقدام کنید.

و نکته سوم اینکه فراکو محصولاتی از  1کیلو وار تا نهایتا 40 کیلو وار تولید می نماید اما طبیعتا همه این محصولات به ایران صادر نمی شود. از این برند خازن های تنها  2 و نیم تا 30 کیلو وار در بازار ایران موجود است.

جمع بندی

در این مطلب درباره خازن و بهترین نوع آن اطلاعاتی کسب کردیم و اکنون با کمک این اطلاعات می توانیم بهترین خازن را انتخاب نماییم. تمام افرادی که تنها مقداری با کارهای برقی سر و کار دارند از اهمیت خازن آگاه هستند و می دانند این وسیله یکی از پرکاربردترین کالاهای برقی است و بنابراین داشتن اطلاعاتی درباره آن ضروری می باشد. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.