سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صبا یک نماینده معتبر میان خازن ها

قراره یه خازن خوب بخری اما نمی دونی که بهترین انتخاب کدومه؟ حتی یه تعریف ساده هم از خازن نمی دونی؟ این لینکو انتخاب کردی تا اطلاعاتت بیشتر بشه و بتونی بهترین گزینه رو انتخاب کنی؟ جای درستی اومدی ما قراره تو این مطلب بیشتر با خازن و بهترین نوعش یعنی نمایندگی خازن صبا آشنات کنیم. پس این مطلب از وبلاگ برق مارکت 24 رو تا آخر بخون و بعد یه بار مرور کن که چی به اطلاعاتت درباره خازن اضافه شده.

خازن، تاریخچه و تعریف آن

اول بیاین خازنو تعریف کنیم و بعد از اینکه فهمدیم چی به چیه. توی یه تعریف ساده می شه خازن رو وسیله ای دونست که بار و انرژی الکتریکی را توی خودش ذخیره می کنه. خازن یکی از پر کاربردترین کالاهای برقی در جهان به حساب میاد و انواع و اقسام مختلفی از اون توی بازار  ایران نیز پیدا میشه. اما در همه این انواع یک ویژگی مشترک وجود دارد و آن این است که باید حداقل دو عدد هادی در یک خازن وجود داشته باشه که این دو تا هادی رو یه عایق از هم جدا کنه. یعنی امکان نداره شما خازنی رو پیدا کنید که کمتر از دو هادی داشته باشه.

حالا وقتشه که یه مقداری هم درباره تاریخچه خازن حرف بزنیم.. یه کشف در سال 1745 باعث شد تا خازن اختراع بشه. حدود 300 سال پیش در کشور آلمان فردی به نام پیش  جورج فون کلست فهمید، اگر ظرف آبی را به وسیله سیمی به یک ژنراتور ولتاژ بالا وصل کنه، امکان ذخیره انرژی به وجود میاد. این یافته را باید سر آغازی برای اختراع خازن دونست. دقیقا یک سال پس از این کشف فردی هلندی تبار به نام پیتر وان ماسنبربوک از اختراعی شبیه به این رونمایی کرد و اسمشو گذاشت لیوان لیدن.

خازن الکترولیتی هم برای اواین بار در سال 1896 توسط یک مخترع آمریکایی به نام چالز پولاک کشف شد. او به این یافته رسیده بود که اگه لایه اکسید روی آند آلمینیوم قرار بگیره، توی یک الکترولیت خنثی یا قلیایی پایدار میشه. این اتفاق حتی اگر برق خاموش باشه هم میافته.

خازن صبا بهترین نمایندگی خازن در ایران

برندای مختلفی از خازن در ایران وجود داره که اکثرشون صادراتین. اما یکی از محبوبت ترین و پرطرفدار ترین برندها رو باید نمایندگی خازن صبا دونست. این نمایندگی خصوصیات و ویژگی هایی به شرح زیرو داره و همین ویژکی هاست که خازن صبا را محبوب کرده:

سریع و آسان نصب می شه

یک بدنه آلمینیومی استوانه ای شکل داره

یک لایه ژله ای برای خنک کردن داره

می تونه فشار را به راحتی قطع کنه

و همچنین یک فیوز داخلی برای جلوگیری از انفجار برای آن تعبیه شده.

جمع بندی

توی این مطلب درباره خازن یاد گرفتیم و خصوصیات خازن صبا رو بررسی کردیم. اگه قصد خرید خازن رو دارید این مطالب می تونه به کارتون بیاد اما اگه بازم احساس می کنید اطلاعاتتون کمه می تونید سری به وبسایت هایی که توی این زمینه کار می کنن بزنید و بیشتر درباره خازن بخونید. امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه و بتونید ازش استفاده کنید.